Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Priser og Betaling

Hos FRAMEZY er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke.

FRAMEZY modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, Apple Pay, Google Pay.

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Ved betaling med debitkort (MasterCard Debit) vil betalingen blive reserveret jf. gældende vilkår for dit kort.

Ved betalingen benyttes en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger (SSL), der gør at hverken vi eller andre kan se dine oplysninger.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Der tages forbehold for udsolgte varer, leverandørsvigt, prisfejl og udsolgte/udgåede varer, force majeure og andre udefrakommende påvirkninger.

Forsendelse og Levering

Vi sender fragtfrit til hele Danmark. Dine varer sendes med Post Nord og vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, du er velkommen til at kontakte  kundeservice.

Ved levering uden for Danmark grænser pålægges fragtgebyr.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 2-3 hverdage efter bestillingen, men kan tage op til 5 hverdage.

FRAMEZY kan ikke drages til ansvar for forsinkelser ifm. leveringen, da vi anvender eksterne leverandørerne bl.a. Postnord.

Hvis varen bliver væk eller bliver forsinket meget lang tid, så vil vi selvfølgelig sende en ny ordre uden beregning til dig.

Fortrydelsesret og Returnering

Du har 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Fortrydelsesfristen regnes fra den dag, du:

  • Modtager varen.
  • Får sidste vare i fysisk besiddelse (gælder for ordrer med flere leveringer).
  • Modtager sidste del af en vare, der leveres i flere partier.
  • Får første vare ved regelmæssig levering over en periode.
  • Fortrydelsesretten gælder for ikke for handel med erhvervsdrivende.

Sådan fortryder du:

  • Du skal meddele os om fortrydelsen senest 14 dage efter modtagelsen.
  • Send en mail til support@framezy.dk, hvor du tydeligt oplyser, at du ønsker at fortryde købet.
  • Efter meddelelsen skal varen returneres inden for 14 dage.

Vær opmærksom på:

  • Du skal selv afholde returneringsomkostninger.
  • Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse, uden at give os besked.
  • Du kan også bruge vores standardfortrydelsesformular, som findes nederst i handelsbetingelserne.
  • Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
  • Hvis det er et sammensat tilbud, med flere plakater og der er opnået rabat i et eller andet omfang, så bortfalder rabatten og modregnes i det returnerede

Varer Undtaget Fortrydelsesretten

Der gives ingen fortrydelsesret på plakater, der efter af kunden, har afgivet specielle specifikationer.

F.eks. andre mål end dem der er standard på vores webshop som er: “21×29,7 cm” “30×40 cm” “40x50cm” og “50×70 cm”) eller har fået tillagt et personligt præg f.eks. navn eller andet, da varen er af sådan art (speciel), at der jf. dansk lovgivning ikke kan ydes returret.

Læs evt. mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.

Varens Stand, Når Du Sender Den Retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at værdien er 0 kr.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af Købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke de leveringsomkostninger der har været for dig i forbindelse med returneringen, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Når du handler hos os, gives der 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.

Ved reklamation kan du kontakte os på support@framezy.dk

Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.

Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen, hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, FRAMEZY vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved Returnering, reklamationer og benyttelsen af fortrydelsesretten

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig: Navn, adresse, telefonnummer, mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Dine personoplysninger videregives til vores trykkeri, som trykker, pakker og sender din/dine plakater.

Personoplysningerne registreres hos FRAMEZY og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på www.framezy.dk er Mustafa Ali Dib

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@framezy.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Framezy.dk via mail: support@framezy.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: mail@framezy.dk

Standardfortrydelsesformular

Formularen udfyldes og returneres udelukkende i tilfælde af, at fortrydelsesretten ønskes gjort gældende.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01-01-2024

Scroll to Top